Bulvarizácia politiky

12. marca 2020, Peter Oremus, Nezaradené

Výsledky parlamentných volieb potvrdili nezvratný vývoj slovenskej politiky. Tá sa stala obrazom skazeného spravodajstva médií hlavného prúdu, ktorý je charakteristický tromi S – sex, slzy, sadizmus. Správy natočené v niektorom z týchto motívov sú zárukou predaja a tým pádom ziskov. Normálne objektívne správy, bežné informácie, užitočné rady, spravodajstvo postavené na faktoch nie sú marketingovo atraktívne a nepriťahujú potrebnú pozornosť divákov. Celá spoločnosť skĺzla do bulvárnosti, povrchnosti a túžbe po senzáciách.

Najjagavejším príkladom politikov, ktorí ponúkajú permanentnú bulvárnosť sú Matovič a Kollár. Matovič zásobuje verejnosť pravidelnými hereckými a teatrálnymi výstupmi či už v Národnej rade SR alebo na uliciach, dokonca aj zahraničných (tzv. počiatkova vila v Cannes). Určite si pamätáme na jeho „divadelné schopnosti“ keď vysypal injekčné striekačky na poslanca Poliačika, keď doviezol falošné bankovky pred rečnícky pult v parlamente, alebo sa handrkoval s figurínou politického rivala a na mnohé iné „matovičoviny“.   Multiotecko Kollár zase boduje svojim háremom „zlatokopiek“, ktorý sa neustále rozrastá a prirodzene púta pozornosť všetkých bulvárnych médií. Tie nám prinášajú „životne dôležité“ informácie  o tom, s ktorou je práve na dovolenke, s ktorou čaká dieťa alebo ako sa vzorne stará o ich živobytie. Jednoducho jedna nekonečná primitívna americká telenovela, ktorá sa dobre predáva.

Výsledkom dlhodobej bulvarizácie spoločnosti je, že si namiesto zodpovedne spravovaného štátu serióznymi a čestnými politikmi vo voľbách vyberáme politických komediantov s najbulvárnejšími činmi. Uvedomujeme si vôbec dopady takejto politiky na zdravie našej spoločnosti? Posledné voľby opäť ukázali, že NIE.